"Minaretten zijn onze bajonetten"

"Minaretten zijn onze bajonetten" Kent u deze uitdrukking?

Ze is afkomstig van niemand minder dan de Turkse premier en moslimfundamentalist Recep Tayyip Erdoğan.

"Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen. Minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeën onze kazernes en de gelovigen onze soldaten."

Volgens de leer is een moskee dus meer dan een alleen een gebedshuis, veel meer!

De moskee is een religieus machtssymbool en een voorbode van islamitische wetgeving, ook wel de Sharia genoemd. Vanuit veel moskeeën wordt de jihad, de gewapende strijd tegen ongelovigen, gepredikt. Helaas groeit het aantal van deze bolwerken snel en staat de teller inmiddels op 453. Momenteel wordt er in Utrecht zelfs gebouwd aan een monstermoskee met 44 meter hoge minaretten!

Naast deze gevaren voor niet-moslims doen moskeeën afbreuk aan onze cultuur. Onze historische gebouwen, die een fysieke link met ons verleden zijn en daarmee een integraal onderdeel van onze culturele identiteit, zijn het waard om te beschermen. Moskeeën staan hier haaks op en werken als een katalysator op de teloorgang van de Nederlandse identiteit. Ze horen gewoonweg niet in Nederland.

De Zwitsers hadden de sluipende islamisering in 2009 al door en hebben massaal voor een minaretverbod gestemd tijdens een referendum. De Zwitserse regering heeft dit verbod vervolgens uitgevoerd. Een overigens zeer democratisch proces kenmerkend voor Zwitserland waar onze regering nog een hoop van kan leren. Ook de PVV pleit voor zo'n referendum waarbij de burger eindelijk kan worden gehoord en heeft hiervoor zelfs een website opgezet. (mosknee.nl)

Behalve de bovengenoemde bezwaren van deze bolwerken, zijn er ook veel praktische problemen die samenhangen met moskeeën. Zo is er, vooral tijdens de ramadan, veel overlast door verkeershinder, geluidsoverlast, criminaliteit en intimidatie en wordt het karakter van de wijk aangetast. Veel omwonenden hebben in het verleden dan ook bezwaar gemaakt tegen de bouw van een moskee in hun buurt.

Ook de provincie Groningen heeft moeten geloven aan de komst van moskeeën en wordt er gewerkt aan de bouw van een nieuwe moskee in Park Selwerd in de stad Groningen. Dit kan en mag niet gebeuren wij zullen dan ook onze uiterste best doen om dit tegen te houden.

Wilt u de PVV helpen de bouw van deze nieuwe moskee in Selwerd tegen te gaan? Dan kunt u hier contact met ons opnemen! Ook kunt ook hier een bewaarsschift/zienswijze downloaden en uitprinten.

Matthijs Jansen
Statenlid PVV Groningen